הגינה הפרטית שלנו היא הדרך המערבית להכנסת מעט מטבע החופשי אל מרחב המחייה הפרטי שלנו. אנו משקיעים בכל צמח ופרח ודואגים להשקייה אבל במרבית המקרים בשעות החשכה הגינה שלנו נותרת מאבדת את קסם הצבע שלה ונותרת בעלטה.

הפיתרון הראשון והפשוט ביותר הוא כמובן לבנות תשתית חשמלית בתוך הגינה עצמה ולחבר נורות צבעיות שונות שיאירו את תפארתה של הגינה. אבל, כמו שכולנו יודעים מחירי החשמל הגואים הופכים אפשרות זו ללא כדאית מבחינה כלכלית ורבים מאיתנו פשוט מוותרים על התענוג.

אז איך מתמודדים עם העלייה הגורפת והרצון להאיר את הגינה שלנו באופן מרשים? בדיוק בשביל אפשרות זו נוצרה היכולת להשתמש בתאורה סולארית שאינה דורשת חשמל ומשיגה תוצאות מעולות.

פתרון מצוין – תאורה סולארית

הפיתרון המדהים של תאורה סולרית עושה שימוש בתאים מיוחדים העונים לשם תאים פוטו-וולטאים. תאים חשמליים אלו קולטים במהלך היום את אור השמש והופכים אותו לחשמל. כאשר רמת התאורה יורדת אל מתחת לרמה שנקבעה מראש מעבירה המערכת את החשמל אל בית הנורה הכלול במערכת ומפיקה אור נעים.

הפיתרון של תאורה סולרית התחיל בשוק העסקי מתוך רצון לחיסכון בעלויות, אך, לאורך השנים חדרה הטכנולוגיה גם לשוק הפרטי. למעשה, מדובר בטכנולוגיה ירוקה שאינה דורשת חשמל ואינה מוסיפה עלויות תפעול כלשהן לתחזוקת הגינה הפרטית שלנו.

חושבים על התקנת מערכת סולארית? לחצו כאן!

מה לגבי עיצוב?

השם המקצועי של התאים הפוטו-וולטאיים גורם לכולנו לחשוב ולו לרגע כי עלינו להתקין פאנלים סולריים בגינה ולוותר על שטח יקר. למעשה מדובר בטעות נפוצה שכן היכולת החשמלית הדרושה להפעלת מנורה בודדת אינה גדולה והתאים החשמליים משתלבים בתוך בית המנורה עצמו , מה שמותיר לנו מקום רב לעיצוב.

כיום, ניתן למצוא תאורה סולארית לגינה, במגוון רחב של עיצובים, הנעים מעמודי תאורה בגדלים שונים, דרך פסי לד מקצועיים לסימון שבילים ופינות ישיבה וכלה בתאורה סולארית לגינה המשולבת בפירזול אומנתי המהווה פריט עיצוב לכל דבר ועניין.

מה בנוגע לפגעי מזג האוויר?

אחרי שלמדנו על יכולתיה הנפלאות של תאורת הגינה הסולרית, וודאי עולה השאלה כיצד עומדים גופי תאורה דולקים בפגעי מזג האוויר השונים כמו רוחות וכמובן משקעים שונים כמו גשם או ברד.

אמצעי התאורה הסולאריים לגינה מותאמים לשהייה בחוץ ולכן נאטמים באופן מקצועי עוד בשלב הבנייה שלהם ומונעים חדירת מים לתוך המערכת עצמה על מנת להימנע מתקלות. במבחן המציאות ניתן לשלב את אמצעי התאורה הסולאריים בכל מקום בגינה מבלי לחשוש לגרימת נזק או להתפוצצות חשמלית בשום שלב.

מה יכולת התאורה של תאורה סולארית לגינה?

אחרי כל היתרונות הרבים רצוי שנתעכב ולו לרגע על רמת התאורה שמפיקה תאורה סולארית בגינה הפרטית שלנו. לאורך שנים ארוכה נחשבה התאורה הסולארית כנחותה ובעלת יעילות פחותה ממנורות המופעלות על ידי חשמל ואכן הייתה אמת בהנחה זו.

אך, הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים בתחום שהגיעו הודות לטרנד שמירה על הסביבה ואורך חיים אקולוגי, הובילה ליצירת נורות לד המופעלות בתאורה סולארית באופן הזה לתאורת לד המופעלת בחשמל ולמעשה היום לא ניתן לחוש בהבדל כלל וכלל.

נורות הלד המשולבות במערכות הסולאריות הן בעלות כושר עבודה של למעלה ממאה אלף שעות כך שלמעשה תוכלו ליהנות מהתאורה לאורך שנים ארוכות מבלי הצורך להחליף את הבטריה הנטענת השמורה בתוך המערכת או את התאים הפוטו-וולטאיים המפיקים את אנרגיית החשמל.

לסיכום נאמר כי הפיתרון של תאורה סולארית יכולה לסייע לכם להפיק תאורת גינה איכותית ומרשימה תוך ניצול אנרגיית השמש הזמינה בארצנו בקלות ובמהירות וללא גידול בעלות התפעול והאחזקה של הגינה.

ראו גם:

דקורציה לגינה

מעוניינים בהתקנת מערכת סולארית? לחצו כאן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן