פתרונות הצללה לגינה מספקים לנו את היכולת ליהנות מן הגינה שלנו הן בימי הקיץ החמים והן בימי החורף הגשומים. ככל שיותר ויותר אנשים עוברים לבתים צמודי קרקע גם בערים הגדולות או בפרברים שלהן, כך גם גוברת הדרישה לפתרונות אלו.

פרגולות לגינה

פרגולות לגינה מתאימות בעיקר למי שמחפש פתרון הצללה אפקטיבי במיוחד ומוכן להשקיע בו לא מעט כסף (יש לזכור כי בניית פרגולה גוררת במקרים רבים גם תוספת לתשלומי הארנונה). מרבית הפרגולות עשויות מעץ כגון עץ אורן, עץ גושני או עץ ארז.ניתן להשתמש גם בעצים אחרים, אך שלושת העצים האלו הם עמידים יחסית ומאפשרים גמישות מרובה בעיצוב הפרגולה ובגוון שלה

כמו כן, במקרים בהם הגינה קטנה יחסית, ניתן להשתמש בפרגולה הנתמכת על ידי אחד מקירות הבית ללא עמודים. אם הדבר אינו מתאפשר, ניתן לבנות את הפרגולה כמבנה נפרד הנתמך על ידי עמודים.

סוככים

הסוככים דומים מאוד לפרגולות, אבל הם בדרך כלל קומפקטים יותר ולכן מכסים שטח קטן יותר. מסיבה זו, הם מתאימים במיוחד לבעלי גינות קטנות המעוניינים להצל על הגינה הקדמית הצמודה לרחבת הכניסה של הבית. ישנם גם סוככים ניידים שהם מעין כיסויים סגורים מבד בתוכם ניתן לשבת, אך לא כולם אוהבים את המראה שלהם.

יתרון נוסף של הסוככים הוא שאם מתקינים לסוכך זרועות, ניתן לשלוט בזווית שלו וכך להתאים אותו לזווית של קרינת השמש בשעות שונות של היממה, וזוהי מן הסתם תכונה אותה לא ניתן למצוא בפרגולות. לסיום, ישנם גם סוככים אוטומטים הנשלטים מרחוק באמצעות גלי רדיו וסוככים עם חיישני זעזועים שנסגרים כאשר ישנה רוח חזקה מדי.

רשת צל

רשת צל היא למעשה בד אלסטי מאוד הנמתח לאורך ולרוחב הגינה כמו גג של אוהל ומגן עליה מפני קרני השמש. מי שמעוניין לגדל בגינתו צמחיה רגישה יחסית, ימצא שלעיתים אין ברירה אלא להשתמש ברשת שכזו. הרשת בדרך כלל מחוזקת באמצעות כבלים מפלדה המונעים ממנה להיקרע גם ברוחות חזקות.

שמשיות

שמשיות הן ללא ספק פתרון ההצללה הקומפקטי ביותר, ולאחרונה רואים גם שמשיות עם מוט גמיש בעלות קוטר גדול יחסית שניתן להניח מתחתן שולחן עם מספר כיסאות, עובדה אשר הופכת אותן לאידיאלית עבור מי שמארח בגינתו מספר חברים לא גדול. כאשר לא משתמשים בשמשייה, ניתן לקפל אותה ולאחסן אותה במחסן.

לסיום, קיימים לא מעט פתרונות הצללה לגינה וחשוב לקחת בחשבון לא רק את הדרישות הספציפיות שלכם, אלא גם אם התקציב המקסימאלי אותו תהיו מוכנים להשקיע. זאת מכיווןשכאשר לא קובעים תקציב מראש, קל מאוד ללכת לאיבוד ולבחור בפיתרון יקר מדי שאינו אופטימאלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן