החורף בישראל אינו סוער וחורפי מאוד אך בכל זאת תקופת החורף מלווה באפרוריות וסגריריות מסוימת, לכן זה מאוד מרענן להיתקל בפרחי חורף בטיולים בחיק הטבע, בגינה או בזרי פרחים תרבותיים. פרחי חורף מציעים שלל צבעים ססגוניים וחזקים בעונת החורף הקרה והגשומה וניתן למצוא אותם בעיקר בשיא החורף או לקראת סופו ככל שהאביב מתקרב. פרחי חורף מותאמים כמובן לטמפרטורות נמוכות וקרות ורגילים ליחסית הרבה מי גשמים לפני פריחתם.

בישראל ישנם אלפי מיני צמחים וביניהם פרחים רבים מאוד. עולם הצומח הישראלי עשיר מאוד ביחס למדינות אחרות ברחבי העולם בעלות שטחים גדולים פי כמה מאשר מדינתנו הקטנה. לכל מין של פרח קיים בית הגידול המתאים ביותר עבורו. חלק מהמינים גדלים רק בר בטבע וחלקם גם הפכו לענף חקלאי ומגודלים בצורה תרבותית במשתלות וחממות לצרכי ייצוא בעיקר אך גם לשוק המקומי לזרי פרחים, גינון ונוי. ישנם פרחים חזקים ובעלי כושר הסתגלות טוב לתנאי גידול שונים ולכן ניתן למצוא אותם במשך כל השנה וישנם אלו שהם עונתיים לגמרי ומופיעים רק בעונה מסוימת ובתנאי אקלים ספציפיים. כמו כן, ישנם פרחים שקיימים בטבע כל השנה אך מזוהים יותר כפרחי חורף משום שהם נמכרים יותר בצורה מסחרית בחודשים הקרים.

סוגי פרחי חורף בישראל

בישראל כאמור, פרחים רבים מאוד, פרחי חורף מופיעים לכל אורך העונה ובעיקר לקראת סופה כאשר האדמה ספגה מים רבים והשמש מתחילה לחמם את העולם שוב. ישנם פרחי חורף שמופיעים לתקופה קצרה ביותר וצריך להיות מאוד זריזים או ברי מזל כדי לראות אותם צומחים בר בטבע וישנם אלו שמציעים תקופת פריחה ארוכה יותר ומאפשרים לנו ליהנות מהם זמן ארוך יותר ללא צורך למהר כמו בפרחי חורף שמופיעים לפרקי זמן קצרים ביותר. הרקפת היא אחת מפרחי החורף המזוהים ביותר, היא אכן צומחת רק בחורף ומציעה פריחה יפה מאוד. סיבה נוספת לזיהויה של הרקפת כפרח חורף מובהק וראשי היא העובדה שהרקפות נחקקו עמוק בזיכרון הקולקטיבי הישראלי כפרח מוגן ומיוחד בעקבות הקמפיין הנרחב לשמירה על פרחים מוגנים שחלק ממסריו מועברים גם היום לדורות הצעירים יותר או לתושבי המדינה החדשים.

סוגים נבחרים של פרחי חורף בישראל הם:

ישנם עוד הרבה פרחי חורף בישראל שמציעים פריחות מקסימות במרבדים גדולים וצבעוניים או פריחות בודדות ויפות. בין אם מדובר על פרחי בר או פרחי חורף תרבותיים, הם מוסיפים צבע רב לחורף האפור.

2 תגובות

  1. שלום רב,
    אני מאוד מעוניינת בשתילים של גזניות בצבע צהוב בלבד (שתילים בשישיות).
    במיוחד מעוניינת אני בגזניות זוחלות בצבע צהוב.
    היכן אוכל להשיג זאת.
    אני מעוניינת בערך ב- 60 שתילים.
    אודה לכם אם תוכלו לסייע לי
    בכבוד רב,
    סיסלין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן