כאשר מתכננים גינה בסדר גודל קטן וגם גדול, אנו דואגים לתת חשיבות רבה למראה הגינה, צבעיה וסוג פריחתה וכמובן גם לכמות הטיפול ובייחוד ההשקיה שתדרוש הגינה. מה שבסופו של דבר יקבע את שני המרכיבים הוא בחירת סוג הצמחייה, בין אם צמחיה רב עונתית או צמחייה חד עונתית והשילוב בניהן.

כמעט בכל תכנון של גינה נעשה ניסיון לשלב כמה שיותר פרחים רב עונתיים בעקבות היתרונות הרבים שלהם. פרחים אילו כשמם כן הם, מספקים פריחה משך כל עונות השנה ושומרים על הגינה מלאה גם בעונות הקשות בהן יתר הצמחייה העונתית אינה פורחת.

את הפרחים הרב עונתיים ניתן לשתול גם משך כל עונות השנה, כך שאם ישנה תחושה כי הגינה זקוקה לרענון בתקופת הסתיו או החורף, ניתן בהחלט לפנות למגוון הרחב של הפרחים הרב עונתיים.

אמנם החיסרון העיקרי של הפרחים הרב עונתיים הוא שנדמה שאינם מצליחים להשתוות ולהגיע לפריחה המרהיבה והמפוארת אותה ניתן להשיג דרך פרחים עונתיים. אבל במידה ומחליטים לשתול בגינה אך ורק פרחים חד עונתיים, אנו עלולים למצוא עצמנו בעונות מסוימות מול גינה שוממת.

קבוצת הפרחים הרב עונתיים כוללת בתוכה מגוון סוגים של פרחים בעלי מראה ואופי שונים. חלק מהפרחים מספקים פריחה צבעונית ואחרים ללא פריחה. חלקים נוספים צומחים לגובה בעוד אחרים הם צמחים מתפרסים.

חלק ניתנים לשתילה בתוך אדניות ועציצים בעוד אחרים מותאמים לשתילה על הקרקע. בנוסף, הפרחים הרב עונתיים דורשים כמות השקיה ושמש שונה זה מזה ולכן חשוב לבדוק את הדרישות של כל צמח ופרח לפני השתילה.

בין הפרחים הרב עונתיים הנפוצים ניתן למצוא גזניה זקופה שהיא צמח פורח אשר דורש אור שמש רב אך מעט מים, מפלית שהיא צמח מתפרש המספק פרחים במגוון צבעים ודורש השקיה בינונית, בושמת שהוא צמח צבעוני אשר יכול להגיע לגובה של כחצי מטר וגם פטוניה, ציפורן סיני, אגמון נטוי, תלתן ועוד רבים אחרים.

מרבית הצמחים הרב עונתיים מספקים פריחה במגוון צבעים, דורשים לרוב מרחב התפרסות של עד חצי מטרים ונחשבים לחסכוניים במים. כאשר מתכננים גינה מתחילתה לרוב מומלץ לפרוס ברוב שטח הגינה פרחים רב עונתיים ובמקומות הסמוכים לשבילים ובתוך עציצים ניתן לשלב גם פרחים עונתיים.

מומלץ להקפיד שלא להשאיר חלקים נרחבים מדי אשר בהם ישתלו רק פרחים עונתיים, שכן בעונת החורף יוצרו במקומות אילו קרחות ללא פריחה.

רבים נוטים להתבלבל בין הפרחים והצמחים הרב עונתיים לבין הצמחים הרב שנתיים. הצמחים הרב שנתיים הם צמחים אשר חוזרים לפרוח שנה אחרי שנה ונחשבים לצמחים עמידים מאוד. הצמחים הרב עונתיים אמנם פורחים כל השנה, אך לא שנה אחרי שנה.

הם נחשבים לצמחים עמידים הרבה פחות ורגישים הרבה יותר מהצמחייה הרב שנתית ולרוב על מנת שצמחים רב עונתיים ימשיכו להתקיים למשך מספר שנים הם דורשים תחזוק הכולל גיזום של הגבעולים החלשים לאחר עונת החורף הקשה.

למרות שרבים נוטים אולי לזלזל בפרחים הרב עונתיים ולחשוב כי פריחה מרהיבה ניתן להשיג רק עם פרחים עונתיים, דרך תכנון ומחשבה ביצירת הגינה ניתן להגיע לגינה פורחת, מלבלבת, חסכונית במים ומלאה משך כל השנה, דרך שימוש בפרחים רב עונתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן