משתלת גבעת ברנר הוקמה היא אחת המשתלות הראשונות שהוקמו בישראל, ועד היום היא אחת המשתלות הגדולות בארץ. המשתלה ממוקמת בכניסה לקיבוץ גבעת ברנר ופתוחה במשך כל השבוע.

המשתלה הוקמה מתוך אידיאולוגיה חלוצית- הרצון לכסות את מדינת ישראל בפרחים, צמחים ועצים ארץ ישראליים. אחת הפעולות הראשונות שעשתה המשתלה היה  להדגיש והנחיל את החשיבות העצומה שבשתילה פרחי הארץ, הקמת גינות ופארקים והפיכתה של המדינה לפורחת וירוקה.

מאז ועד היום מוכרת המשתלה פרחים, צמחי תבלין, צמחים, עצי פרי וגן ועוד. המשתלה מתמחה במיוחד בגידול ומכירת שיחים וצמחים מטפסים. בנוסף שמה המשתלה דגש על הכרת צמחי ארץ ישראל והכרה ושמירה על פרחים המוגנים.

בתחילה נמכרו במשתלה רק צמחים אך עם הזמן התרחב תחום פעילותה וכיום מייצרים ומשווקים במשתלה מרבדי דשא מוכנים. המשתלה מציעה מגוון של סוגי דשא ומלווה את הלקוח בתהליך הקנייה מרגע הבחירה ועד השתילה.

בנוסף לכך משתלת גבעת ברנר מייצרת ומשווקת קערות פורחות יפיפיות במגוון עצום של פרחים וצמחים. הקערות מגיעות שהן כבר פורחות לחלוטין וניתן להציבן בבית או בגינה.

מוצרים

פרחים- במשתלת גבעת ברנר מגוון עצום של סוגי פרחים הגדלים בישראל. החלוקה נעשית בעיקר בין צמחי חורף לקיץ. בין צמחי הקיץ תמצאו לפופית, ציניה וקוסמוס מנוצה.
בין פרחי החורף ישנם כובע הנזיר, לובליה, סיגל ועוד.
בין הפרחים ישנה מחלקה שלמה המוקדשת לפרחי פקעות כגון אירוסים, רקפות ורבים אחרים.

צמחי תבלין- במשתלה מחלקה גדולה במיוחד של צמחי תבלין ועשבי תיבול ארץ ישראלים. סוגים רבים אזוביון, מרווה, לענה, רוזמרין. כל אלו מרכיבים את אחת המחלקות העשירות בארץ לצמחי תבלין.

שיחים וקקטוסים- משתלת גבעת ברנר מתמחה בגידול שיחים ובני שיחים. במשתלה מבחר גדול במיוחד של שיחים פורחים, מטפסים, שיחים לגדר חיה, צמחים מכסים ומשתרעים.
במחלקת הקקטוסים תמצאו קקטוסים בכל הגדלים, לגידול בבית או לשתילה בגינה.

עצים- בין אם אתם רוצים עצי פרי כמו עצי פקאן, גויאבה או אגס, תוכלו למצוא את כולם במחלקת העצים. המשתלה שמה דגש מיוחד על צמחי ארץ ישראל ולכן תוכלו למצוא עצי פרי הגדלים בארץ, עצי נוי ועצי דקל.
באיזור המוקדש לעצי הדר ניתן למצוא תפוזי קומקווט, לימוני ליים ועוד הכלאות מיוחדות כמו לימוקווט, קלמודין ועוד.

צמחי בית- צמחים ביתיים מייפים ומכניסים שמחה לכל בית. במשתלה תמצאו סוגים רבים של צמחים המיועדים לגידול מבוקר בבית. ביניהם סוגים שונים של בגוניה, דקלים, יהודי נודד ופפרומיה.

כדים- במשתלה מחלקה המיועדת לכדים שונים להנחה בגינה או לגידול בבית. הכדים הם כדי חרס ומגיעים במבחר גדלים וצורות. מעניינים במיוחד הם הכדים התאילנדים- כדים קטנים שמיועדים לעציצי שולחן או חלון. הכדים מכוסים בשכבת זיגוג מבהיקה והם באים במגוון צבעים.

שירותים נוספים

מרבדשא- כבר בתחילת שנות השבעים התחילו לייצר בשתלה מרבדי דשא מוכן לשתילה מהירה, וכך הפכו לראשונים בעולם שייצרו מוצר כזה.
המשתלה מציעה שישה זני דשא: דרבן, טיפווי, קיקויו, בופלו משופר,זויסיה אל טורו, פספלום וסופר אל טורו. כל סוגי הדשא מגיעים במרבדים מוכנים במרבדים או בגלילים והם נוחים ופשוטים לשתילה וקליטה. הצוות המיומן יעזור לכם לבחור את הדשא המתאים ביותר לגינתכם וייתן תמיכה מלאה לכל אורך תהליך הקליטה.

צמחי ארץ ישראל ופרחי בר- המשתלה יצאה עם תוכנית "גן ים תיכוני" לגנים ציבוריים ופארקים. החבילה מציעה זרעים שונים של פרחי בר, עצים ירוקי עד ועצי פרי הגדלים באופן עצמאי בנוף הארץ ישראלי. הרעיון הוא ליצור גנים במראה טבעי שלא יזדקקו לעבודה רבה.

משתלת גבעת ברנר נמצאת בקיבוץ גבעת ברנר
טלפון: 089443810

תגובה אחת

  1. שלום, אני מחפש לקנות זרעים של קיקויו למרעה (דונם וחצי) לכבשיםץ
    האם אתם מוכרים את הזרעים האלה?
    בתודה
    ארנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן