כאשר עוזבים ומפנים דירה, נדרשים להתמודד עם סוגים שונים של חפצים וציוד אשר כל אחד מהם דורש יחס מיוחד והקדשת מחשבה על מנת שיגיע בשלום למשכנו החדש.

בין החפצים הקשים ביותר והרגישים ביותר להעברה הם צמחים ועציצים. הם רגישים ופגיעים מצד אחד, אך לא ניתנים לאריזה ואיטום מצד שני. כיצד, אם כן, ניתן להעביר צמחים ועציצים בצורה הבטוחה ביותר בעת פינוי דירה?

סוגי פינויי דירה וההתייחסות השונה לצמחים

ישנם סוגים שונים של פינוי דירה, כאשר בכל סוג פינוי ישנה התייחסות אחרת לצמחים.

פינוי לשם מעבר דירה: בעלי הבית לוקחים את רכושם לדיור חדש. במעבר מסוג זה ייקחו בעלי הבית את הצמחים עמם על מנת להציבם בבית החדש.

פינוי לשם מעבר למדינה אחרת רילוקיישן או הגירה: בעלי הבית לא יוכלו להמשיך ולטפל בצמחים ויצטרכו להעבירם לטיפולם של אחרים.

פינוי בעקבות פטירת בעלי הבית: המפנים (למשל ילדיו של קשיש) יצטרכו להחליט אם לקחת אליהם את הצמחים או להעבירם למקום אחר.

פינוי צמחים ואיכות הסביבה

במקרים בהם בני הבית או המפנים אינם מתכוונים לקחת את הצמחים עמם, עליהם לחשוב על מציאת "בית מאמץ" לצמחים. בניגוד לחפצים דוממים, צמח איננו פסולת, והוא תמיד יוכל לקשט גינה או מרפסת של אוהב צמחים אחר. לכן יש להשקיע זמן ומחשבה בחלוקת הצמחים והעציצים בבתים מאמצים מתאימים.

במידה ומדובר בהגירה לחו"ל או בפטירה של בעה"ב, מצבים בהם בני הבית לא יחזרו לטפל בעציצים, ניתן לחלק את העציצים בין בני משפחה ושכנים. במידה והם אינם מעוניינים בעציצים, ניתן להציעם לגורמים שונים כגון: מועדוני קשישים, בתי ספר, או כל גורם שיסכים לקבל את הצמח ולטפח אותו.

העברת צמחים ועציצים

כאמור, העברת צמחים ועציצים איננה משימה פשוטה. צמחים, במיוחד העדינים ובעלי הפרחים שבהם, עלולים להישבר ולהיפגע בקלות. גם האדמה בעציצים נשפכת בקלות וצריך להקפיד על הצבת העציצים על משאית ההובלה בצורה בטוחה, שתבטיח את הגעתם בשלום לייעדם.

מומלץ כי עציצים עדינים וייחודיים, שניתן להעביר ברכב המשפחתי, יעבירו בני הבית בכוחות עצמם. מובילים, גם המקצוענים שבהם, לא נחנו בעדינות יתרה, ועציצים רבים שילמו בחייהם עקב חוסר זהירות בהצבתם או בסחיבתם במשאית או בדרך אליה.

לגבי עציצים כבדים במיוחד, יתכן ובחלקם ניתן להוציא את הצמח עם מעט אדמה רק לשם המעבר, ולארזו היטב כאשר שקית או כלי פלסטיק עוטפים את האדמה, והעלים והגבעול בחוץ כדי שיוכלו לנשום. את שאר האדמה ניתן לארוז בניילון עבה וחזק, ולסחוב את העציץ בנפרד. כשמגיעים אל היעד, ניתן יהיה להרכיב את העציץ מחדש. בדרך זו יהיה קל יותר להעביר ולנייד את הצמח בבטחה.

במידה וכל הצמחים מועברים על ידי סבלי חברת ההובלות, חשוב להנחות אותם לגבי חשיבות הצמחים עבורכם ולגבי הדרך בה אתם רוצים שהם יטפלו בצמחים ובעציצים. חשוב להדגיש את החשיבות של השקעת תשומת לב ואחריות בעת סחיבת העציצים:

לא לסחוב עציצים בנוסף לדברים נוספים – כך העציץ יכול ליפול על הרצפה ולהינזק.

להציב את העציצים במשאית ההובלה בצורה בטוחה, עם מייצבים, כדי לוודא שהעציץ לא יתהפך במהלך הנסיעה.

לא להציב על העציץ חפצים נוספים בתוך המשאית.

עציצים כבדים: מומלץ כי שני סבלים יסחבו אותם יחד כדי להבטיח הגעתם למשאית וליעד הסופי שלמים ובטוחים.

אנשים המטפחים פינת עציצים, יודעים כמה השקעה, זמן ותשומת לב נדרשים לטיפוחם וגידולם של הצמחים (שלא לדבר על ההשקעה הכספית). לכן, בעת העברת דירה, מומלץ לתכנן את העברת העציצים, כדי שיגיעו בשלום למעונם החדש.

ראו גם:

דקורציה לגינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן